Zadnje teme | » SokovniciNed Jul 23, 2023 10:26 am od Arijel5 » moj kuvarNed Jun 21, 2020 2:15 pm od zugicradovan » kolaci od sojeNed Apr 28, 2019 4:11 pm od zugicradovan » Soja poreklo priprema i jos po nestoPon Apr 01, 2019 6:52 pm od zugicradovan » kuhinjski aparati za pripremu sirove hrane?Pet Jan 25, 2019 9:47 am od Pevaljka » Sojino mlekoPet Feb 23, 2018 5:17 pm od zugicradovan » Novi clanSub Jul 18, 2015 9:26 pm od TechnciKing » Veganski omletPet Maj 15, 2015 11:08 am od AmonRa » Vitamix blenderPet Maj 15, 2015 10:44 am od AmonRa » Imate li savet?Sre Mar 25, 2015 11:53 am od Rodman » Totalna terapija Rudolfa BrojsaNed Mar 15, 2015 9:37 pm od statomir » Šta raditi kada su ukućani mesožderi?Sre Jan 28, 2015 10:00 am od Adonia » ZAPECENE MAKARONE SA PARADAJZOMPet Dec 26, 2014 8:58 pm od cmile » Musaka od spanaca i pirincaPet Dec 26, 2014 3:05 pm od cmile » potrbni saveti novajliji....Pet Dec 26, 2014 2:03 pm od jelena1gol » Tofu - uradi samČet Nov 20, 2014 6:22 pm od zugicradovan » Koliko nas je na Facebook-u?Pon Nov 17, 2014 6:49 am od Drama » Biljna mleka u aparatuČet Nov 13, 2014 9:52 pm od Branko » 80/10/10 DietČet Avg 28, 2014 7:56 am od Branko » Lijek za rak ?Pet Jul 25, 2014 10:12 am od armageddon381 |
Ko je trenutno na forumu | Imamo 43 korisnika na forumu: 0 Registrovanih, 0 Skrivenih i 43 Gosta Nema Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 326 dana Sub Sep 17, 2011 2:08 pm |
Čajevi za |
|
|
| Psihologija | |
| | Autor | Poruka |
---|
anasana Urednik
Broj poruka : 2174 Godina : 45 Lokacija : Novi Beograd Datum upisa : 09.02.2009
| Naslov: Psihologija Ned Nov 22, 2009 12:29 pm | |
| opsta psihologija PREDMET Psihologija se bavi proučavanjem psihičkog života. Psihički život čine: psihički procesi – opažanje, učenje, mišljenje, osećanja, motivacija... psihičke osobine – navike, sposobnosti, interesovanja... manifestacije u ponašanju – u postupcima i reagovanjima...
To je nauka koja proučava psihički život ljudi i životinja, a na osnovu proučavanja ponašanja i neposrednog iskustva.
Razlikujemo: Teorijski zadatak – upoznavanje karakteristika i zakonitosti psihičkog života. Praktični zadatak – primena rezultata psiholoških istraživanja u praksi.
I Teorijske discipline: Opšta psihologija – proučava osnovne psihičke pojave (opažanje, učenje, mišljenje, emocije) Fiziološka psihologija – proučava organsku osnovu psihičkog života Razvojna psihologija – proučava razvitak psihičkog života od rođenja do smrt. Socijalna psihologija – proučava društveno ponašanje ljudi Psihologija ličnosti – proučava psihološka obeležja pojedinca
II Praktične discipline Pedagoška psihologija – proučava psihološku stranu vaspitanja i obrazovanja Psihologija rada – proučava vezu između čoveka, posla kojim se bavi i uslova rada Mentalna higijena – bavi se očuvanjem duševnog zdravlja Klinička psihologija – bavi se razumevanjem i rešavanjem problema pojedinca
METODE Pod metodom se podrazumeva celokupan način organizovanja istraživanja. Vrste metoda: Metoda posmatranja - Objektivni podaci se saznaju na osnovu posmatranja ponašanja. - Podaci su objektivni zato što istu pojavu istovremeno može da posmatra više posmatrača. (Npr. pokreti tela, gestikulacija, ponašanje čoveka). Introspekcija (samoposmatranje) - Subjektivni podaci se saznaju na osnovu doživljaja o kojima izveštavaju pojedinci. - Bazira se na analizi sopstvenog iskustva. (Npr saznavanje podataka o snovima)
Vrste istrazivanja: Eksperimentalno istraživanje (metoda) – namerno se menjaju uslovi odigravanja nekog događaja i mere se posledice koje su izazvane tim promenama. Neeksperimentalno istraživanje (metoda) – zasniva se na posmatranju koje se izvodi: sa ciljem sistematski kontrolisano
VRSTE TEHNIKA: Tehnike za prikupljanje podataka: Upitnik – pismeno odgovaranje na pismeno postvaljena pitanja Intervju – usmeno pitanje i odgovaranje na pitanja Skale procene – ispitanik vrši procenu pojave na skali Testovi – koriste se za ispitivanje psiholoških odlika Testovi sposobnosti – ispituju sposobnosti, kao što su inteligencija, motorne sposobnosti, i dr. Testovi ličnosti – ispituju osobine karaktera ili temperamenta Testovi znanja – utvrđuju stepen znanja Tehnike za obradu podataka - različiti statistički postupci
| |
| | | anasana Urednik
Broj poruka : 2174 Godina : 45 Lokacija : Novi Beograd Datum upisa : 09.02.2009
| Naslov: Re: Psihologija Ned Nov 22, 2009 12:34 pm | |
| NERVNI SISTEM Neuron se sastoji od nervnih ćelija i nervnih vlakana. Neuroni se nadovezuju jedni na druge i čine nervni sistem. Razlikuju se: Centralni nervni sistem mozak i kičmena moždina
Periferni nervni sistem neuroni koji se nalaze izvan mozga i kičmene moždine, u mišićima, čulima i organima ULOGA NERVNOG SISTEMA 1. Nervni sistem reguliše funkcije pojedinih organa našeg tela. (mišiće, žlezde) 2. Održavanje veze između organizma i spoljašnjeg sveta. Uz pomoć nervnog sistema, mi saznajemo informacije o spoljašnjem svetu, ali i utičemo na njega. 3. Zadržava, sredjuje i čuva primljene utiske (učenje, pamćenje)
PUT NERVNOG IMPULSA Neuroni se nadovezuju jedni na druge i čine nervni sistem. Čovek na određeni nacin reaguje na primljene informacije. To najčešće čini putem pokreta koji mogu da budu: namerni pokreti (voljni) ili refleksni pokreti (nezavisni od volje čoveka) - refleks hvatanja, odbrambeni...
MOŽDANA KORA Zahvaljujući moždanoj kori čovek može da stvara doživljaj spoljašnjeg sveta i da reaguje na njega. Uz pomoć moždane kore čovek može da misli, govori i pamti. Leva hemisfera kontroliše desnu polovinu tela, a desna kontroliše levu polovinu tela. Leva zaduzena za: govor i misljenje desna za: prepoznavanje likova i orijentacija u prostoru primarne motorne zone: u njima se nalaze centri za obavljanje namernih pokreta. primarne senzorne zone: u njima se zavrsavaju nervni impulsi iz cula i stvaraju se osecaji. postoje: vizuelna i auditivna senzorna zona Asocijacione zone: zaduzene sa slozene psihicke procese. ( planiranje, ucenje, pamcenje)
ONTOGENEZA 1. Nasleđe – Nosioci nasleđa su geni i hromozomi. Čovek se rađa sa određenim naslednim osobinama. Nasledne osobine se razvijaju i taj proces se naziva sazrevanje. 2. Sredina - Urođene dispozicije se ne mogu razvijati bez adekvatnih uslova sredine. 3. Aktivnost pojedinca – Pored urođenih dispozicija i sredine, potrebna je i aktivnost pojedinca za razvoj neke osobine ili sposobnosti
FILOGENEZA 1.rad – Prvo je pračovek sišao sa drveta, oslobađale su se ruke od kretanja i sve više su se koristile za manipulisanje predmetima. Počeo je da pravi oruđe. Primorani su bili da menjaju uslove života, a to se ostvaruje radom. 2. društveni život – Rad dovodi do stvaranja ljudskog društva, a život u zajednici podstiče razvoj govora. 3. razvijenost govora - Do razvitka govora je doveo rad u zajednici. Govor omogućava čovekov dalji razvoj psihičkog života. | |
| | | | Psihologija | |
|
| Dozvole ovog foruma: | Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
| |
| |
| |